۱۳۸۸ تیر ۲۲, دوشنبه

درود بر خانواده های شهیدان که حاضر نشدند خون عزیزانشان را با دولت کودتا معامله کنند+درخواست تحصن و اعتراض عملی از بزرگان

22 تیر
حکومت کودتایی در اتفاقات پس از انتخابات تعداد زیادی از مردم و جوانان این وطن را قتل عام کرد. عده ای را در خیابان ، عده ای در خوابگاهها، در زیر زمین های وزارت کشور، در زندانهای معروف و یا تازه تاسیس، عده ای از دانشجویان را با برچسب قاچاقچی در زندانهای مختلف اعدام کرد. همه این جنایات ظرف کمتر از یک ماه اتفاق افتاده و هنوز این حکومت خون آشام از کشت و کشتار جوانان حقیقت طلب دست نکشیده است. اگر چه این حکومت ید طولایی در جنایاتی ازین دست دارد اما این بار حضور و تیراندازی واضح بسیجیان و لباس شخصیها (انصار و اطلاعات) منجر به نام بردن از بسیجیان به اشکال مختلف شد. این حکومت ذلیل و خود فروخته که برای بقای خود از هیچ رذالتی خودداری نمیکند این بار سعی کرد تا با گروکشی از خانواده های کشته شدگان و با فشار آوردن به آنها به انحاء مختلف( تحویل ندادن جسد، درخواست پول تحت عنوان حق تیر) از خانواده ها خواست که طبق سناریوی خ.ر در نمازجمعه از موسوی و کروبی به عنوان عاملان و مقصران جنایتهایی که خودشان مرتکب شده بودند شکایت کنند. یا اینکه اعلام کنند که آنها بسیجی بوده اند و برای دفاع از مردم کشته شده اند.


اما درود بر خانواده های باغیرت ایرانی ، پدران و مادران شرافتمند و سربلندی که حاضر نشدند خون فرزندانشان را با آبروی نداشته ی دولت کودتاگر معامله کنند.این جنایتها از روز مادر(روز تولد حضرت زهرا) که قبل از تجمع عظیم مردمی و کشته شدن هفت نفر از هموطنانمان در میدان آزادی بود شروع شد و ادامه این جنایات تا روز پدر( تولد حضرت علی) و پس از آن ادامه یافته است. در این فاصله چه بسیار خانواده هایی که در غم از دست دادن فرزندانشان شبها تا صبح خون گریه کردند و روزها در مکانهای مختلفی مانند دادگاهها و دادسراها ، پزشکی قانونی ، بازداشتگاهها ، زندان اوین و... به دنبال نشانی از فرزندانشان یا تقاضای تحویل اجساد فرزندان پاک و معصومشان داشتند اما حاضر نشدند خون عزیزانشان را دستمایه موجه کردن جنایات رژیم یا سرکوب عده ی دیگری نمایند.
پس از شکست پروژه شکایت خانواده های کشته شدگان از موسوی و کروبی این بار تعدادی از نمایندگان مجلس خود فروخته و دست نشانده رژیم که آنها هم با یک انتخابات تقلبی و نمایشی سرکار آمده بودند پیشقدم شدند و بجای آنکه به دنبال خدمت به مردم و موکلان خود باشند نقش مدعی العموم و دادستان را بازی کرده و طرح شکایت علیه موسوی و کروبی را مطرح کردند اما این حرکت زشت و منفور هم به نتیجه نرسید.
این نوشته تماماً برای تشکر و قدردانی از پدران و مادران و زنان و فرزندان شهدای جنبش آزادیخواهی مردم ایران است که من به نوبه خودم به عنوان قطره ای از دریا دست همه شان را میبوسم و به آنها میگویم " شما تنها نیستید"
(نکته مهم: چنانچه خانواده های تعداد انگشت شمار بسیجیانی که گرفتار خشم مردم شده و کشته شده اند بخواهند از موسوی و کروبی شکایت کنند آنها دیگر شهید محسوب نمیشوند و ادعایشان در دفاع از اسلام تا آخرین قطره خون زیر سوال خواهد رفت. تعداد آنان بسیار کم است و چیزی که نشان داده اند فقط یک بسیجی در تهران بوده است)

اما سخنی هم با بزرگان جنبش دارم. این متن به هیچ عنوان برای بالا بردن مقام و منزلت آقایا : کروبی ، موسوی ، خاتمی و ... نیست. بزرگان این جنبش فقط و فقط مردمی هستند که همگی با نیت مبارزه و با اطلاع از احتمال دستگیری، شکنجه و کشته شدن به خیابان آمدند و رشادتهای بسیار از خود نشان دادند و برگ زرینی در تاریخ این کشور بجا گذاشتند و به امید روزی هستند که این جنبش به نتیجه برسد و این حکومت ظلم و جور را سرنگون کنند.
اما آقای موسوی ، آقای کروبی ، آقای خاتمی:
شما مدعی بودید که از مردم دفاع خواهید کرد، از مردم برآمده اید و با آنها خواهید ماند، شما به بسیاری از مواردی که ما نمیدانیم واقفید . آقای کروبی ! شما مدعی دفاع از طرفداران خود بودید. مدعی اینکه با همه اشخاص مهم گذشته و حال این مملکت رابطه دوستانه و صمیمانه دارید. اینکه میخواهید دمکراسی و نهادهای مدنی و حقوق بشر را ایجاد کنید. از حقوق اقلیتها و قومیتها دفاع کنید و ....آقای خاتمی! شما به نمایندگی از مجمع روحانیون مبارز بیانیه دادید و اعمال قوه قضاییه و نهادهای تحت امر آنراطبق بندهای قانونی زیر سوال بردید. به نحوه دستگیری، طرح اتهام، شکنجه، اعتراف گیری و محاکمه دستگیرشدگان مطرح کردید و ... .آقای موسوی! شما به نوعی نماد و سنبل این جنبش و این حرکت اعتراضی عظیم مردمی بوده اید و لی...
آقایان! گوش قوه قضاییه و نهادهای حکومتی به بیانیه های شما بدهکار نیست، بیانیه های شما جز بازتاب در چند سایت فیلتر شده نتیجه ای نداشته است. اطرافیان و نزدیکان شما، معاونان و مشاوران شما، کسانی که طرفدار شما بودند همه دربند هستند. شاید حال و روز آنها کمی بهتر ازآدمهای عادی باشد. چرا اقدامی عملی نمیکنید؟ چرا با همراهی عده ای از روحانیون و بزرگان همفکر خود جلوی زندان اوین یا جای دیگر تحصن اعتراضی نمیکنید؟مگر باور ندارید که اقدام آنها غیر قانونی است؟مردم را به همراهی خود بخوانید. آنها با شما خواهند آمد و حتی جلوتر از شما، پدران و مادران شهیدان و زندانیان و کسانی که به ناحق و بدون رعایت حقوق اولیه انسانی به زنجیر کشیده شده اند نیز با شما خواهند بود.
وقت آن رسیده که از کنج عافیت به در آمده و حرکت اعتراضی بزرگی در دفاع از حقوق بدیهی زندانیان تشکیل دهید.نترسید. مردم به شما درس شجاعت و ایستادگی دادند. درنگ جایز نیست. آنها در روزهای آینده پیکرهای بیشتری به مردم تحویل خواهند داد. از مردم خواهند خواست که بدون سرو صدا و اعتراض فرزندانشان را دفن کنند.مساجد را از برگزاری مراسم منع خواهند کرد. خانواده ها را تهدید به دستگیری و قتل دیگر فرزندانشان خواهند کرد. اگر چنین حرکتی انجام دهید نشان داده اید که با مردم هستید نه با حکومت ظلم و جور. ظلم پایدار نیست. مردم از شما توقع دارند.

۳ نظر:

  1. ببخشید چرا فکر می کنید "اقدام عملی" باید حتما برخی کارهای با اثر کوتاه مدت مقل تجمع مقابل اوین باشد.
    برعکس شما من فکر می کنم که آقای موسوی و ... تابحال سعی کردند که گامهای اصولی خوبی در جهت استیفای حقوق مردم بردارند از حمله با
    1) دعوت از 70 استاد برای مشورتخواهی
    2) درخواست کمک از مراجع قم
    3) اعلام تشکیل یک "جبهه سیاسی"
    و ...
    پس وظایف یک رهبر با فرد معمولی فرق دارد...از یک فرمانده در جنگ انتظار می روز که با خردمندی آرایش و جرکات صحیح به لشکر بدهد تا سرانجام پیروزی بدست آید و کسی از یک رهبر انتظار ندارد که مثل یک پیاده سرباز معمولی تنها با رسیدن دستور حمله کرده و بی باکی بدون خردورزی انجام دهد که سرانجامی جز شکست نداشته باشد.
    و یادمان باشد که بزرگترین ایراد موسوی به احمدی نژاد حرکات نمایشی و بیحاصل و پرسروصدا برای کشور بود...

    پاسخحذف
  2. آقای موسوی
    به شرافت و صداقت شما اعتماد داشته ایم،با این اعتقاد در راه احقاق حقوق ملت و آزادی از دست شیاطین دین ستیز دیو صفت که ریختن خون جگر گوشه مردم برایشان همچون نوشیدن جرعه ای آب است به میدان آمدیم گلوله قلب عزیزانمان را شکافت ،خون دادیم و خون گریه کردیم بغض گلویمان را ترکاند،اشک چشمهایمان را کور کردغم قامتمان را شکاند اما وا ندادیم ماندیم زیر مشت ،باتوم ،تیر و گلوله.از دل مادر ندا،سهراب،یعقوب،ناصر،مهدی ، بهمن،حسینو...چه خبر داری؟پدری ،میدانی عشق به فرزند یعنی چه،ولی نمی دانی اگر پس از چند روز انتظار و در به دری و سرگردانی جسد فرزندت را با ÷ول و قیدو شرط تحویلت دهند چه بر سرت خواهد آمد.زجه های مادر سهراب را شنیدی؟مادر ندا با تصویر چهره خون آلود و چشمان باز فرزندش از این پس چگونه زندگی میکند؟خداوند به خادم امام رضا صبر عطا فرماید فرزند برومندش در آغوشش در غربت جان سپرد.
    و اما حال فرزندانی که لحظه به لحظه تصویر شکنجه پدرشان در زندان اوین را میبینند ،می دانی دختر حجاریان چه می کشد؟ آیا پدر ناتوانش زنده است؟آیا درد10 ساله اش بیشتر شده؟آنان که در زندانند و کسی نامشان را هم نمیداند.
    من هم باتوم خورده ام از نوع برقی اش.چون روسری ام سبز بود.درد داشت و شوک ولی نه به اندازه دردی که الان قلبم را می فشارد.آیا اعتقادم به شرافت و صداقتت درست است؟مبدا تو هم از خودشان باشی.مبادا از خون جوانان برومند این سرزمین به تاراج رفته بگذری که اگر بگذری فردای قیامت تو نیز با خائنینی محشور خواهی شد که ولایتامام زمان را نیز آلوده کردند.

    پاسخحذف
  3. دوست عزیزی که نوشته اند اقدام عملی لازم نیست یا اینکه وظایف رهبر بالاتر ازین حرفهاست
    به نظر من با توجه به اینکه در اکثر تجمعات تهران حضور داشتم این رهبری متعلق به فرد نیست. ما باید از فردگرایی دوری کنیم. اصطلاحاً قائم به شخص نباشیم. البته حرکات مثبت آقای موسوی را نمیتوان انکار کردو بسیار عالی و پسندیده است. اما شما تصور کنید در این یک ماه خانواده های کشته شدگان و زندانیها و کسانی که خانواده هایشان از آنها بی اطلاعند و به گناه نداشته زندانی یا کشته شده اند چی کشیده اند. شما عضوی از یک خانواده هستید. اگر یک روز ناپدید شوید خانواده شما چه حالی خواهید داشت. با توجه به اینکه ما خواهان رعایت قانون هستیم یکی از مواردی که باید رعایت شود عمل به قانون در برخورد با متهمان است. نحوه دستگیری، زندانی، دادگاه ، دادرسی، وکالت و ... همه باید طبق قانون انجام شود. همه این را میدانند. اما وقتی خود قوه قضاییه قانون را رعایت نمیکند ما باید از هر راهی ، قانونی یا غیر قانونی اعتراض کنیم. اقدام کنیم. خون هیچ کس رنگین تر از دیگران نیست. اشتباه فعلی این حکومت همان فاصله گرفتن از مردم است . من میگویم آقایانی مثل موسوی کروبی و خاتمی با مردم باشند. بین آنها بیایند و خود را برای روز مبادا نگه ندارند وقتی می بینند خونها و حق مردم آشکارا پایمال میشود.
    با تشکر- مدیر وبلاگ

    پاسخحذف