۱۳۸۸ مرداد ۶, سه‌شنبه

اسیر جنگ رسانه ای احمدی نژاد نشویم.خودمان رسانه باشیم

این روزها بارها به یاد حرفهای حمید مولانا مشاور احمدی نژاد می افتم که قبل از انتخابات گفته بود احمدی نژاد خود یک رسانه است و رسانه های جهان بدون احمدی نژاد لطفی ندارد. در روزهای اخیر ما اسیر بازی رسانه ای احمدی نژاد شده ایم . ارکان کودتا که بخشهای زیادی از حکومت را تصرف کرده اند بازیهای رسانه ای به راه می اندازند و وقت و انرژی ما را میگیرند. از بیانیه دادنهای عمله 200 کیلویی بسیج تا عزل و نصبهای غیرعادی دولت که بیشتر ابعاد رسانه ای دارد. این ابعاد بیشتر در سایتهای زنجیره ای کودتا مطرح میشود و بخش کمی از آن به صدا و سیما کشیده میشود. ولی شاید هدف نهایی آنها ایجاد خوراک فکری و مشغولیت برای مردم و بخصوص ما اهالی اینترنت است.
جلب اعتماد مردم با جنگهای زرگری بین خودشان. هر چند گاهی در این کار زیاده روی میکنند اما به هر حال ما را اسیر رسانه های خودشان کرده اند. سناریوهایی را بصورت هماهنگ شروع میکنند. با یک بیانیه ، یک نامه ، یک شایعه یا یک سرمقاله . حتی به قول خودمانی گاهی سوتی میدهند و تا چند روز خوراک فکری و اینترنتی ما را تامین میکنند.
اما ما باید بدانیم که رفتارهای عجیب و غریب احمدی نژاد و دار و دسته اش چیز جدیدی نیست و همه ما در این 4 سال بسیار ازینگونه حرکات دیده ایم.
متاسفانه در بالاترین که همگانی ترین رسانه ماست بیشترین وقت و انرژی ما صرف پخش کردن اطلاعات کودتاچیان و نقد و بررسی گفته ها و افاضات آنان میشود. مثالهای بسیاری ازین مورد وجود دارد که خود بهتر از من میدانید. اما همه اینها جلوی حرکت مارا میگیرد. بعضی عوامل باعث پیشرفت کار مردم خواهد شد اگر به صورت مناسب از آن استفاده شود و به اندازه کافی مورد تحلیل و بررسی قرار گیرد اما متاسفانه این کار انجام نمیشود.
ما از حرکت خودمان غافل شده ایم و بجای هماهنگی برای حرکتهای مفید و گسترده اسیر جنگ روانی کگودتاچیان شده ایم.
یک حرکت بزرگ ما حرکتی برای قطع برق بود . اطلاع رسانی بسیاری شد اما به دلایل مختلفی موفقیت آمیز نبود. اما ما سعی نکردیم آلترناتیو بهتر و قویتری برای آن پیدا کنیم.
حرکت تومار سبز به نحو احسن اجرا شد اما بازتاب و اطلاع رسانی خوبی در ایران انجام نشد. فکر میکنم رکورد آن هم در گینس ثبت نشد.
نقد و بررسی رفتار و گفتار کودتاچیان خوب است اما باید کمتر شود. بجای آن بهتر است به فکر وحدت و هماهنگی بیشتر و حرکات اعتراضی هماهنگ در روزها و ماههای آینده باشیم. مناسبتهای زیادی در پیش رو داریم . موسوی در بیانیه خود اشاره به اعیاد و مناسبتها و حرکتهای ابتکاری ما کرده است و از ما خواسته حرکتهای جدید انجام دهیم.
مناسبتهای مذهبی و سیاسی فرصت بسیار خوبی برای حرکتهای عمومی هستند. نیمه شعبان یکی ازین مناسبتهاست. روزهای تحلیف و تنفیذ ، 28 مرداد و در ماه رمضان ، روز قدس مهمترین روزهای پیش رو هستند. علاوه بر این در روزهای عادی هم میتوانیم بسیار کارهای دیگر انجام دهیم. ممکن است آنها بخواهند فردا و فرداهای دیگر خوراکهای رسانه ای دیگری برای ما تولید کنند. نباید به این موضوعات بها دهیم و باید از کنار آنها رد شویم. بیایید خودمان خبر ساز شویم همانند 40 روز گذشته. ما آنها را با حرکات گسترده مان مغلوب و مقهور خود خواهیم کرد.


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر